Tax Manager

De afdeling
Op de afdeling Tax van Bouwinvest zijn momenteel drie mensen werkzaam: een Head of Tax, een Tax Manager Nederland en een Tax Manager International.

Op de afdeling wordt in nauwe samenwerking met de business en met grote mate van zelfstandigheid aan veelal in het oog springende en omvangrijke transacties gewerkt. Het team kenmerkt zich door grote betrokkenheid en gedrevenheid van de professionals en de commerciële en dynamische omgeving waarin zij werken en de oplossingsgerichte manier van zakendoen.

Positie – Tax Manager
In het Tax team is ruimte voor een fiscalist met een aantal jaren werkervaring die graag wil worden opgeleid tot een allround vastgoedfiscalist in een professioneel bedrijf dat groeit en zich steeds opnieuw verder ontwikkelt. Je krijgt in deze rol te maken met uiteenlopende facetten van het vastgoedvermogensbeheer. 

De afdeling Tax zorgt ervoor dat Bouwinvest in de volle breedte van haar activiteiten, aan alle fiscale regels voldoet. Je adviseert collega’s over diverse fiscale vraagstukken, voor het grootste deel op btw-gebied. Verder ben je betrokken bij – in eerste instantie de Nederlandse – investeringen en desinvesteringen. Hierbij beoordeel je de structuur van transacties en helpt bij het schrijven van de investeringsvoorstellen en bij het opstellen van koopovereenkomsten. Daarnaast denk je mee over de fiscale strategie en de impact van fiscale en maatschappelijke ontwikkelingen. En natuurlijk zorg je dat de aangiften voor de verschillende belastingmiddelen op tijd en juist (door andere afdelingen of externe adviseurs) worden ingediend. Je focus ligt hierbij op het adviseren van je collega’s over de inrichting van de btw-administratie in SAP, het analyseren van de btw-relevante data en beoordelen van de btw-aangiften. Tot slot zijn er altijd wel enkele dossiers waarover we zelf met de fiscus in gesprek zijn. Uiteraard schrijf je mee aan de rapportages over deze onderwerpen richting onze collega’s, onze klanten en aan de Belastingdienst. 

Wat wij jou bieden

  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden;
  • Een uitdagende functie in een dynamische en professionele, groeiende organisatie;
  • Het beste uit jezelf naar boven halen en samen in een goede werksfeer resultaten behalen;
  • Een gezonde werk-privé balans;
  • Modern kantoor (naast station Sloterdijk) met flexplekken, mooi bedrijfsrestaurant en goede koffie en thee. Daarnaast zijn er alle faciliteiten om goed te kunnen werken, zowel thuis als op kantoor;
  • Ontwikkeling staat centraal met volop kansen voor opleiding en trainingen. 

Welke kennis en ervaring vragen we?

  • Afgeronde WO-opleiding fiscale economie of fiscaal recht;
  • Circa 3 jaar relevante werkervaring;
  • Kennis van en ervaring met btw (bij voorkeur in het vastgoed of de financiële dienstverlening);
  • Enige ervaring met (advisering over) Enterprise Resource Planning (ERP) systemen / Tax Technology;
  • Ervaring of affiniteit met overdrachtsbelasting, (internationale) vennootschapsbelasting of (vastgoed)fondsen is een pré;
  • Kan goed over de grenzen van het eigen vakgebied heen kijken en is in staat zich op te stellen als een fiscale business partner die werkbare en praktische oplossingen aandraagt;
  • Analytisch sterk en in staat om zelfstandig een eigen visie te kunnen ontwikkelen en uit te voeren;
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden; overtuigingskracht; organisatie sensitief; stevige, maar toegankelijke persoonlijkheid.

Reageren
Bouwinvest wordt ondersteund door Bureau Koper bij de werving van de Tax Manager. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Andreas Koper (06-46832711).

Wij nodigen je uit om op deze vacature te solliciteren door je sollicitatie (inclusief motivatiebrief) te sturen, ter attentie van Andreas Koper via andreas@bureaukoper.nl

 

 

Helma Oussoren
HR Manager

Nieuwsbrief