Project Portfolio Manager

Bouwinvest is een groeiende organisatie die continu in ontwikkeling is. Om die reden zijn we op zoek naar een Project Portfolio Manager, zodat we soepel veranderprojecten kunnen realiseren.

Voor wie ga je werken?
Je bent onderdeel van de afdeling Business Technology & Process Management. Dit team bestaat uit 24 professionals, variërend van IT, Business Applications, Business Process Management tot aan IT Innovatie. Recent hebben we de functie Project Portfolio Manager toegevoegd om soepeler veranderprojecten te realiseren, het projectproces te verhelderen en mensen hierin te begeleiden, en interventies te doen op projecten(portfolio) waar nodig.

Wat ga je doen?
De Project Portfolio Manager zorgt dat interne veranderprojecten soepel lopen, zowel op individueel als op portfolio niveau, waarbij de Project Portfolio Manager de business ondersteunt ten behoeve van organisatieverbetering.

De Project Portfolio Manager valt hiërarchisch en functioneel onder en rapporteert aan de Head of Business Technology & Process Management. 

Kernactiviteiten

  • Het verhelderen en uitdragen van de verschillende projectfasen (pre-project, opstart, realisatie, overdracht naar business as usual), het bijbehorend proces (RACI), de templates (plan van aanpak, rapportage, …);
  • Begeleiden en coachen van projectleiders gedurende de verschillende projectfasen, alsook changes gedurende projecten (bijv scope of budget uitbreiding);
  • Voorstellen doen t.b.v. het toevoegen, vertragen en / of stoppen van projecten;
  • Faciliteren van verschillende relevante gremia (stuurgroepen, expertoverleg, projectleiders-overleg) en zorgen dat stuurrapportages tijdig beschikbaar zijn;
  • Kennis met betrekking tot ondersteunende (IT) tooling actueel houden en ook hier – waar relevant – mee experimenten en uitrollen.

Welke eigenschappen zien we graag in jou terug?
Je bent proactief, servicegericht en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Je neemt eigenaarschap en staat stevig in je schoenen om ook bij tegenslag of onduidelijkheid in gesprek te blijven met diverse stakeholders. Je beschikt over organisatiesensitiviteit en weet samen met andere resultaten neer te zetten. Ten slotte heb je affiniteit met IT en digitaliseringsprojecten. 

Welke kennis en ervaring vragen we?

  • Academische opleiding (bijv. Bedrijfskunde of Organisatiewetenschappen);
  • Tenminste 7 jaar relevante werkervaring op het gebied van project portfolio management bij een (commerciële) vastgoedonderneming, gerenommeerd consultancy bureau, institutionele (vastgoed)belegger of financiële instelling;
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met:
    • Het neerzetten en verbeteren van de project portfolio management functie
    • Het verbeteren van project portfolio management processen, tools, templates en governance
    • het inrichten van portfoliomanagement
    • het opstellen en onderhouden van een project portfolio administratie
    • het realiseren en verbeteren van veranderprojecten
  • Ervaring met de vastgoedbranche is een pre.

Wat wij jou bieden 
Een uitdagende functie in een dynamische en professionele, groeiende organisatie, met uitstekende mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Werken bij Bouwinvest betekent het beste uit jezelf naar boven halen en samen in een goede werksfeer resultaten behalen.

Indicatie van arbeidsvoorwaarden bij een fulltime dienstverband:

  • Jaarcontract met zicht op vast dienstverband;
  • Minimaal 25 vakantiedagen + 13 ATV-dagen bij fulltime dienstverband;
  • Goede pensioenregeling;
  • Collectieve zorgverzekering (indien gewenst);
  • Laptop en mobiele telefoon.

Reageren
Spreekt het profiel jou aan en ben je geïnteresseerd in deze functie? Dan komen wij graag met jou in contact. Stuur je cv met een korte motivatie naar HR@bouwinvest.nl t.a.v. Dolf van der Post, HR Manager. Je kunt op deze vacature reageren t/m dinsdag 3 december.

Contact

Dolf van der Post
HR Manager

Direct solliciteren? Stuur je CV met een korte motivatie.