Associate Portfolio Management

Wat is het doel van de functie
Je biedt operationele ondersteuning aan portefeuillebeheer en je verleent ondersteuning aan jouw teams (Directors en Portfolio Managers) ten behoeve van het op adequate wijze managen van de Europese en APAC portefeuilles. Daarnaast bied je operationele ondersteuning bij acquisities en disposities. Het zelfstandig beheren en bewaken van operationele processen met betrekking tot de investeringen in overleg met de Directors en Portfolio Managers behoort ook tot jouw taken net als het zorgdragen voor adequate informatie-uitwisseling en -opslag met betrekking tot de portefeuilles.

Team
De afdeling International Investments belegt wereldwijd in o.a. woningen, kantoren, winkels, zorgvastgoed, logistiek en hotels. We werken samen met diverse partners en doen dit via verschillende structuren, waaronder beursgenoteerd vastgoed. Wij maken hierbij optimaal gebruik van de kennis en ervaring van onze lokale partners.

Je zal komen te werken voor zowel het European als het Asia-Pacific Investments team. Deze teams bestaan momenteel uit 6 collega’s (Directors, Portfolio Managers en Analisten).

Je rapporteert aan de Director van het European Investments team, die hierover afstemt met de Director APAC Investments. De functie is op junior/medior niveau ingestoken, waarbij je tevens nauw samenwerkt met het International Finance team, het Listed Investments team en jouw collega Associate Portfolio Management van het team North America. Daarnaast heb je directe communicatielijnen met de overige teamleden van International Investments en andere ondersteunende afdelingen, zoals Legal, Tax, Sustainability & Innovation, Compliance, Client Management en Research.


Wat ga je doen

  • Ondersteuning bieden bij het analyseren en verantwoorden van behaalde (beleggings)resultaten, bijvoorbeeld door middel van het analyseren van kwartaalrapportages, jaarverslagen en presentaties;
  • Operationele ondersteuning bij het pro-actief informeren en beantwoorden van vragen vanuit de klant bpfBOUW in overleg met de Directors, Portfolio Managers en Client Management;
  • Coördinatie op het gebied van portefeuille relevante juridische en fiscale ontwikkelingen, waarbij rapportage of administratie nodig is, mede in overleg met de afdelingen Legal en Tax;
  • Zelfstandig monitoren van toereikende en volledige documentatie wanneer er wijzigingen in stukken plaatsvinden;
  • Zelfstandig operationele processen beheren en bewaken met betrekking tot de investeringen;
  • Het coördineren van afspraken en events;
  • Up to date houden van de beeldbank van bestaande assets en projecten;
  • Ondersteunen bij het presenteren van portefeuille inzichten.


Welke eigenschappen zien we graag in jou terug?
Je bent initiatiefrijk en gericht op samenwerking. Daarnaast heb je goed ontwikkelde sociale en communicatieve vaardigheden en je bent toegankelijk en flexibel in de omgang. Je bent leergierig en iemand die stevig in z’n schoenen staat en die gewend is om zelfstandig te werken. Je pakt je eigen verantwoordelijkheid en werkt oplossings- en resultaatgericht. Daarnaast ben je in staat goed te plannen en te organiseren, is afspraak ook echt afspraak en weet je ook onder tijdsdruk op niveau te presteren. 


Welke kennis en ervaring vragen we?

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Relevante werkervaring bij een commerciële (vastgoed) beleggingsmaatschappij, institutionele belegger of consultancy organisatie;
  • Uitstekende beheersing van de Engelse taal zowel mondeling als schriftelijk;
  • Uitstekende kennis van Microsoft Office met name Excel, Outlook, Powerpoint en Word;
  • Affiniteit met de internationale vastgoedbeleggingsmarkt.

Wat wij jou bieden

  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden;
  • Een uitdagende functie in een dynamische en professionele, groeiende organisatie;
  • Het beste uit jezelf naar boven halen en samen in een goede werksfeer resultaten behalen;
  • Een gezonde werk-privé balans;
  • Modern kantoor (naast station Sloterdijk) met flexplekken, ontmoetingsplekken en bedrijfsrestaurant. Daarnaast zijn er alle faciliteiten om goed te kunnen werken, zowel thuis als op kantoor;
  • Ontwikkeling staat binnen Bouwinvest centraal met volop mogelijkheden voor opleiding en trainingen.

Reageren
Spreekt het profiel jou aan en ben je geïnteresseerd in deze functie? Dan komen wij graag met jou in contact. Stuur je cv met een korte motivatie naar HR@bouwinvest.nl t.a.v. Chantal Halsema. Je kunt op deze vacature reageren t/m 4 november. 

  

Er zal een Pre-employment screening worden uitgevoerd voor datum indiensttreding.

 

 

Spreekt het profiel jou aan en ben je geïnteresseerd in deze functie?

Contactpersoon

Direct solliciteren?

Stuur je CV met een korte motivatie.

Nieuwsbrief