Deel dit op:

Om onze financiële administratie naar een nog hoger niveau te tillen, zijn we op zoek naar een analytisch sterke verbindende professional.

Accounting Associate

Voor wie ga je werken?
De afdeling Accounting zorgt  wij voor een juiste administratieve verwerking van alle financiële gegevens binnen Bouwinvest. De afdeling bestaat uit een crediteuren- en grootboekteam. Het crediteurenteam is verantwoordelijk voor de verwerking van facturen. Zij zien erop toe dat alle facturen op tijd door de organisatie worden gecodeerd en dat er op tijd wordt betaald. Het grootboekteam houdt zich bezig met de volledige administratie voor de Nederlandse vastgoedfondsen, de ontwikkelentiteiten, de managementorganisatie en de administratie van de internationale portefeuille. Deze financiële gegevens dienen als basis voor de kwartaalrapportages en jaarrekening. Daarnaast spelen we een belangrijke rol bij de btw-huishouding en de verwerking van de salarissen.

Wat ga je doen?
In deze nieuwe rol als bruggenbouwer zorg jij voor meer verbinding en verbetering van de processen tussen de twee teams binnen Accounting. Om ons dagelijks werk naar een nog hoger niveau te brengen signaleer je actief verbeteringen en neem je het team mee om hier proactief aan de slag te gaan.

Omdat jouw expertise in Finance ligt kun jij ons adviseren en ondersteunen in complexe analyses.
Daarnaast krijg je de verantwoordelijkheid voor, cashmanagement en de vastgoedadministratie wat betekent dat eigenaarschap bij jou ligt. Je gaat proactief aan de slag om het proces te optimaliseren.

Kernactiviteiten
Cashmanagement: dit is een nieuwe taak binnen Bouwinvest en jij wordt verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van Cashmanagement proces binnen Bouwinvest. Er zijn nieuwe afspraken met de bank gemaakt waarbij het noodzakelijk wordt intern de cash te managen. Dit proces staat in de kinderschoenen en het is aan jou om dit verder te brengen.

Vastgoedmanager Administratie: de kwaliteit van de administratie naar een kwalitatief hoger niveau brengen waarbij je het aanspreekpunt bent met de vastgoedmanagers die het propertymanagement uitvoeren. 

Fondsenadministratie: beheren en verwerken van financiële informatie van de aandeelhouders waarbij je contact hebt met Client Management.

General Ledger administratie Ondersteuning: benk hierbij aan complexe Excel analyses t.b.v. omzetbelasting, optimalisering afsluitprocessen, back-up bij taxatie verwerking.

Welke eigenschappen zien we graag in jou terug?

  • Plannen: effectief en gestructureerd bepalen welke tijd, middelen en inzet nodig zijn om doelen te halen. Richting geven aan situaties.
  • Organiseren en coördineren
  • Analytisch sterk: systematisch ontleden, onderzoeken en verbanden leggen tussen gegevens
  • Overtuigingskracht: 
  • Proactief en sturend.
  • Open voor feedback maar ook stevige sparringpartner
  • Je draagt proactief kennis over en je zet net dat extra stapje voor meer kwaliteit.

Welke kennis en ervaring vragen we?
Financiële opleiding op minimaal Hbo-niveau. (BE/Acc)
Dankzij je ervaring in de financiële administratie ben je een gesprekspartner op niveau.
Basiskennis van alle Office toepassingen en ervaring met SAP

Wil je extra informatie over deze functie?
Bel dan met Bram Wigchert op 06-52587004. Je kunt solliciteren op deze vacature tot en met 23 juni 2019 via HR@bouwinvest.nl.