18 april 2017

Deel dit op:

De NRW Marketingprijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Raad Winkelcentra. De prijzen zijn bestemd voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. Er zijn twee categorieën: Beste event en Beste campagne. Tevens is er een Publieksprijs.

De winnaars zijn in samenwerking met Exterion Media op abri’s bekend gemaakt in het eigen winkelcentra. NS Amsterdam Centraal kreeg de prijs voor de campagne: Eersteklas shoppen op het station. Stadshart Amstelveen en eigenaar Unibail Rodamco werden vanwege Unexpected Adventure: The LEGO Experience onderscheiden in de categorie acties en evenementen.

Bouwinvest en Urban Solutions wonnen de NRW Marketing Publieksprijs voor de herpositionering van de Beurspassage Amsterdam, onderdeel van het project Nowadays. In opdracht van institutioneel belegger Bouwinvest creëerde Urban Solutions door middel van storytelling langdurige samenwerkingen en grote betrokkenheid bij alle retailers en stakeholders. Een resultaat dat nog verder werd versterkt met creatieve, kostenefficiënte activaties. De campagne resulteerde uiteindelijk in ruim een half miljoen euro aan publiciteitswaarde in binnen- en buitenland en een dagelijkse stroom enthousiaste bezoekers en toeristen.

De nieuwe passage werd voorzien van het totaalkunstwerk van kunstenaarsduo Arno&Iris (bekend van de plafondafbeelding Horn of Plenty in de Markthal Rotterdam) en Hans van Bentem (bekend van onder andere zijn beroemde kroonluchters uit de ‘Flowerbomb’ campagne van Viktor & Rolf). Oersoep is een ode aan de Amsterdamse grachten. In het kunstwerk zijn onderdelen terug te zien die het verhaal van de stad vertellen: de penselen van Rembrandt, de talrijke verdronken fietsen, zeemanstattoo’s, de symmetrie van de Amsterdamse herenhuizen en nog veel meer.

Urban Solutions en Bouwinvest zijn trots dat zij namens deze vakgenoten de Publieksprijs 2017 in ontvangst mochten nemen. Linda Annink, directeur Urban Solutions: “Het winnen van de NRW Marketing Publieksprijs is voor ons een enorme erkenning van onze creativiteit en van het vak. Wij zijn onze opdrachtgever Bouwinvest dankbaar dat zij ons de kans hebben geboden om dit bijzondere project op een innovatieve manier in de markt te zetten. Dat vergt lef, maar vooral vertrouwen in elkaar. Die geweldige samenwerking heeft geleid tot dit succes.” Ines van Steenbergen, teamleider Vastgoedmarketing en Communicatie Bouwinvest: ”Dit is echt een uniek project dat op veel gebieden een voorbeeld is voor herontwikkelingen in een binnenstedelijke setting en ook hoe je dat in een brede samenwerking en met inschakeling van moderne media en up-to-date strategieën in de markt zet. Daar zijn we met elkaar best trots op!”

Nieuwsbrief